Impact of information support of society through the press in the pre-election period political forces to overcome the barrier.
Keywords:
election, media, content analysis, exit pollAbstract
Attention readers suggested the results of empirical sociological research conducted on the basis of content analysis of pre-election period in 2015. The unit of analysis in the study were newspapers with markers cities: Kyiv, Zaporizhia and Kharkiv. The results allowed not only to track the specific election coverage in 2015 in the regional newspaper press Ukraine, as well as analyze the impact of the information lodged in newspapers, on the choice of citizens by comparison with the results of exit polls. Additionally been made a comparative analysis of the content of the election in a newspaper press in general.
References
Червінчук А. Роль преси у інформаційному забезпеченні суспільства під час виборів до Верховної Ради України (2012 р.) [Електронний ресурс] / Аліна Червінчук // Студентська наука: журналістика. – 2014. – Режим доступу до ресурсу: http://ijimv.knukim.edu.ua/zbirnyk/3_1/50-Chervinchuk.pdf
Разуваєва О. О. Моделі впливу засобів масової інформації на масову політичну свідомість [Електронний ресурс] / О. О. Разуваєва // Інститут журналістики – Режим доступу до ресурсу: http://journlib.univ.kiev.ua/index.php? act=article&article=1659
Колесников О. Електоральна комунікація за допомогою ЗМІ: проблема ефективності в українських умовах [Електронний ресурс] / О. Колесников // Науковий вісник Ужгородського університету. – 2010. – Режим доступу до ресурсу: http://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/8101/1/ЕЛЕКТОРАЛЬНА%20КОМУНІКАЦІЯ%20ЗА%20 ДОПОМОГОЮ%20ЗМІ.pdf
Iyengar S. News That Matters: Television and American Opinion [Електронний ресурс] / S. Iyengar, D. Kinder // University of Chicago Press. – 1987. – Режим доступу до ресурсу: https://books.google.com.ua/books/about/News_That_ Matters.html?id=mvRM9mEDkn0C&redir_esc=y