Неурядові організації як групи «третього сектору» в громадянському суспільстві

Автор(и)

  • М. А. Волківський Київський національний університет імені Тараса Шевченка
  • Ф.Г. Семенченко Київський національний університет будівництва і архітектури

DOI:

https://doi.org/10.31558/2617-0248.2024.9.8

Ключові слова:

нерядові організації, громадянське суспільство, громадські об’єднання, міжнародні організації, Демократичні цінностіУкраїна, Європа, США

Анотація

Проаналізовано роль НУО в функціонуванні сучасного громадянського суспільства. Виявлено, що НУО може бути надано статус одного із трьох рівнів: консультативний, реєстровий і спеціальний консультативний; що всеосяжне об’єднання всіх видів НУО поділяється на дві основні категорії: ті, які обслуговують інших (і мають великі фінансові ресурси), називаються посередниками, а ті, які обслуговуються посередниками, називаються громадськими організаціями. Показано, що НУО мають різні акроніми, які часто використовуються суб’єктивно та взаємозамінно.
З’ясовано, що НУО, які називають групою «третього сектора» в громадянському суспільстві, відіграють кілька конструктивних ролей: вони можуть надати голос групам, які постраждали від глобалізації – проблеми прав людини, екологічні права, права релігійні спільноти, права тварин, проблеми студентів, жіночих груп, професійних асоціацій і утворюють дуже широку коаліцію. Ефективність НЕУ для громадянського суспільства є безсумнівною, їх кількість зростає в усьому світі, а їхні голоси в громадянському суспільстві стають сильнішими, оскільки вони представляють різноманітні глобальні проблеми. Систематизовані причини низької ефективності в діяльності НУО: невеликий членський склад, брак коштів, внутрішнє обмеження уряду, відсутність доступу до фізичних ресурсів, внутрішні системи стримувань і противаг тощо.
Виявлено, що НУО, орієнтовані на демократичні цінності, зазвичай відкидають авторитарне правління, будь то ліве чи праве, як за своєю суттю розбещуюче та експлуататорське. Вони сповідують демократичний принцип, згідно з яким суверенітет належить народу. Відтак режими розглядатимуть НУО як політичну та соціальну силу для зміцнення плюралізм і стримування влади держави по відношенню до громадянського суспільства. Вони наголошують на ролі НУО як каталізаторів соціальних та інституційних інновацій та підкреслюватимуть важливість збереження незалежності НУО.

Біографії авторів

М. А. Волківський , Київський національний університет імені Тараса Шевченка

аспірант кафедри політології

Ф.Г. Семенченко , Київський національний університет будівництва і архітектури

д.політ.н., професор

Посилання

Staniszkis, J. (1991). Political capitalism. In: Poland. East European Politics and Societies, Vol. 5, N 1, рp. 127-141.

Starkey, K. & Madan, P. (2001). Bridging the Relevance Gap: Aligning Stakeholders in the Future of Management Research. British Journal of Management, 12 (SI), pp. 3-26.

Mafunisa, John Mutuwafhethu (2004). The Role of Civil Society in Promoting Good Governance in the Republic of South Africa. International Review o f Administrative Sciences, 70, no.3, pp. 487-495.

Lucan, Way. (2014). Civil Society and Democratization. Journal of Democracy, pp. 35-43.

Moyo, Dambisa. (2009). Dead Aid: Why Aid is Not Working and How There is a Better Way for Africa. Farrar, Straus and Giroux, New York, 2009, pр.37-51.

Jenkins, J.C. (1987). Nonprofit organizations and policy advocacy. In W.W. Powell (ed.), The Nonprofit Sector: A Research Handbook. New Haven, CT: Yale University Press, pp. 296–318.

Edwards, Michael & David Hulme (1996). Beyond the Magic Bullet: NGO Perfonnance and Accountability in the Post-Cold War. Kumarian Press, Inc., рр. 61-69.

Kuts, Svitlana (2000): The Role of the Private Sector in the Public Service of the Ukraine: Social-political Governance Perspective. Public Management 2(3), 329-347.

Fowler, A., (1995). Assessing NGO Performance: Difficulties, Dilemmas and a Way Ahead, in Edwards and Hulme, (eds.). Beyond the Magic Bullet: NGO Performance and Accountability in the Post-Cold War World, pp. 169-186.

Szporluk, Michael. (2009). A Framework for Understanding Accountability of International NGOs and Global Good Governance. Indiana Journal o fGlobal Legal Studies, 16, no. l, Proquest, pp.339-361.

Riemann, Kim D. (2006). A View from the Top: International Politics, Norms and the Worldwide Growth of NGOs. International Studies Quarterly, 50, no. I, p. 62-76/

Sommer, R. (1977). Classroom layout. Theory into Practice, 16(3), 174-175.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-09

Номер

Розділ

Сучасні політичні інститути та процеси